Bangkok , Pattaya en een Thai met 7 levens - Reisverslag uit Ko Man Nai, Thailand van Sally Couwenberg - WaarBenJij.nu Bangkok , Pattaya en een Thai met 7 levens - Reisverslag uit Ko Man Nai, Thailand van Sally Couwenberg - WaarBenJij.nu

Bangkok , Pattaya en een Thai met 7 levens

Blijf op de hoogte en volg Sally

20 Februari 2016 | Thailand, Ko Man Nai

De dagen in Bangkok waren geweldig!
De eerste avond rond gelopen tussen de kraampjes, grote gebouwen en langs de drukke wegen. Een ritje in een tuktuk en een bezoekje aan het hoogste gebouw in heel Thailand. Op de 83e verdieping een drankje gedaan en de 84e verdieping draaide rond zodat je over heel Bangkok heen kon kijken.

Donderdag hebben we een fietstocht gemaakt door Bangkok, jaja ik heb papa op een fiets gekregen, het was super! Door wel 20 verschillende zij-straatjes van nog geen meter breed en door China town gefietst, althans voor zover dat mogelijk was, wat een chaos en drukte! Ook gingen we langs bloemen en fruit marktjes en verschillende tempels en parkjes. De gidsen Ping en Sunday (leuke naam!) vertelde ons allemaal verhalen over hun beleving van Bangkok. Wist je dat de mensen die in Bangkok leven hun stad helemaal geen Bangkok noemen? De werkelijke naam van de stad is zo lang dat het de langste naam voor een stad ter wereld is en onze gidsen maakte vroeger op school een rap van de naam omdat het anders niet te onthouden was.

De volgende ochtend zijn we naar Pattaya gegaan met de taxi, de bussen hier zijn niet alles en papa zit liever veilig in een taxi. Pap heeft het steeds over dat ze hier denken dat ze 7 levens hebben en dat buschauffeurs daarom schijt hebben aan de regels.. Ik dacht dat dat wel mee zou vallen maar een fijne taxi met airco beviel me goed.

We hadden een prima hotel in Pattaya, midden in de stad met tegenover ons een gezellig barretje en het strand op loopafstand. Savonds gingen we naar dat leuke barretje aan de overkant toe om wat te drinken, heel gezellig, voor het echte nachtleven begon waren wij al terug op onze kamer, de volgende morgen ging om 06:15 de wekker om jawel, met een busje naar Trat te gaan, een rit van ongeveer 4 uur.

Op dit moment zijn we bijna in Trat aangekomen en papa had helemaal gelijk. De chauffeur is een grote idioot die denkt dat er niks kan gebeuren als je met 140 km per uur door de bochten sjeest en met dezelfde snelheid over de stoep rijd om zo een vrachtwagen in te kunnen halen. Papa heeft na de pauze geruild met een Engelsman om zo op de bijrijders stoel te kunnen zitten, hij dacht dat als ie 100 Bath zou geven en zou vragen of ie wat rustiger aan kon doen hij wel zou minderen met gas geven, ik weet niet of het geld is aangenomen, het gas is iniedergeval niet geminderd...

Ik verwacht dat we zo bij de pier in Trat aankomen om daar de boot naar Koh Chang te nemen. Wat zal het daar rustig zijn na het drukke Bangkok en Pattaya en ondanks dat ik die drukte veel beter kon hebben als ik en jullie allemaal waarschijnlijk ooit hadden gedacht heb ik nu al zin om vanaf morgen uit te kijken op de zee en hopelijk heel veel mooie visjes en olifanten tegen te komen.

Oja, met de heimwee gaat het goed, die is tot nu toe nog nergens te vinden. Misschien dat het scheelt dat dat leuke barretje in Pattaya Dre's bar heet en laat dat nou ook de naam zijn van ons lieve kleine neefje. Goed moment voor een fotootje!

X

  • 20 Februari 2016 - 12:45

    Nens:

    wat een leuk verhaal en wat hebben jullie al leuke dingen gedaan en allemaal zo herkenbaar voor me, heerlijk en mooi al die geuren en kleuren van de stad en de markten.
    fietsen door al die drukte, erg leuk.
    ik wist niet dat jullie naar koh chang gingen, dat is waar ik mijn duikdiploma bij een millse vriend heb gehaald, Peter van Duijn, maar hij is na 8 jaar daar vorig jaar gestopt.
    je kunt daar wel leuk tree top doen, slingeren door de hoge bomen en ik heb daar in een klein 2 persoons vliegtuigje gezeten om al het moois van bovenaf te zien.
    en daar de hele week geslapen in een klein rieten hutje aan het water met alleen een bed en waaier, heerlijk......
    en toen ik daar met Ben was hebben we in het mooie Banpu Koh Chang hotel geslapen, een supermooi huisje aan het water
    ik ben erg benieuwd naar de foto's vooral van Dré zijn barretje

    Heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende avonturen
    dikke kus, tante nens

  • 20 Februari 2016 - 14:39

    Mieke:

    Fijn om alles te lezen en foto's te bekijken. Geniet er van. xxx van opa en oma

  • 23 Februari 2016 - 19:44

    Jordi & Claudio:

    Je krijgt de groetjes terug van Claudio.. super leuk om je zo te kunnen volgen, hoop dat je het enorm naar je zin hebt! Geniet ervan schat! x-jes Jordi & Claudio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Man Nai

Sally

Actief sinds 14 Feb. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 2093

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 16 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: